25 Mayıs 2012 Cuma

Giro...18...19...20

Geldik son üç güne... 2 çok ağır dağ etabı ve Milano'daki ITT ile Giro'yu bitireceğiz. Bugün Treviso - Alpe di Pampeago (198km) etabı koşulacak, yarın da  Caldes/Val di Sole - Passo dello Stelvio (219km) parkuruyla Giro'nun yokuşları bitmiş olacak.

Genel Klasman'da ilk dört sıradaki arkadaşlara bir bakalım. Parantez içindeki sayılar sporcunun önündekiyle olan zaman farkını gösteriyor:


Joaquin Rodriguez - Katusha 
Rodriguez'in sert ve kısa yokuşlarda daha iyi olduğu biliniyor.. Bugünkü Alpe di Pompeago, yarınki Stelvio'ya göre ona çok daha uygun. Milano TT ise en büyük korkusu. Hesjedal'a 18. ve 19. Etapla'da biraz daha fark atamazsa Giro'yu kaybeder (hatta Basso'da çok kötü değildir TT'de). Purito'nun sıkıntısı, dağlarda Daniel Moreno'dan başka ciddi bir yardımcısı olmaması. Hesjedal için de aynı dert var. Bugünkü etapta Katusha ve Liquigas, ortak düşman Hesjedal'a karşı beraber çalışabilirler. Bu konuda bir "Latin Birliği" gayet olası gözüküyor. Rodriguez'in kafasındakini Tercüman Samet'in çevirisiyle dinliyoruz: "Ryder'dan kurtulup önümüzdeki etaplara bakacağız".
19.Etap Profili (Cuma)
Ryder Hesjedal - Garmin Barracuda (+0'30") 
18 ve 19'u saymasak bugün Giro'nun şampiyonu. Milano'da Rodriguez'le arasındaki 30" farkı kapatacağı kesin gibi. En kritik gün bugün. Passo Manghen'de zaman kaybetmeyeceğini varsayarsak önünde eğimi %8'in üstünde üç sert tırmanış daha var. Katusha ve Liquigas onun üstüne oynamalılar. Peter Stetina'nın yarım, Vandevelde'nin çeyrek desteğinden başka güvencesi yok. Giro'yu kazanamazsa Vaughters'a kızmalıyız çünkü hesjedal yokuşlarda hep tek başınaydı. Mottosu "Pampeago'da patlama, Milano'da ağlama!"

Ivan Basso - Liquigas Cannondale (+1'22") 
Basso'nun 3 parametreli bir denklemi var. Hem Purito ve Ryder'ı yakalaması gerek hem de Scarponi'ye geçilmemesi. Elindeki en büyük koz "Liquigas Panoramik Alp Treni". Caruso-Capecchi-Agnoli-Szymyd müthiş bir tempoyla diğer herkesi yormaya ve izole etmeye çalışacaklar. 17. Etap'ta bu şekilde Kreuziger'den kurtuldu Basso. Giau'nun sonunda da kendi emeğiyle Scarponi'ye fark atıyordu ki maalesef yokuş bitti, etap bitmedi. Takımını överken Basso'yu hafife almayalım. Giau'da çok formdaydı. Varese yöresinden bir türküyle sesleniyor bize: "Trenimin vagonları var, Milano'da gülesim var"
20.Etap Profili (Ctesi)
Michele Scarponi - Lampre-ISD (+1'36")
Scarponi'nin durumu basit. Kazanmak istiyorsa atak yapması gerek. Önündeki üçlünün taktiğini "aççık seççik" biliyor olması avantaj. Onun kafasındaki tilkileri ise bilmiyoruz/bimiyorlar. Kaybederse de çok üzülmeyecek gibi. Zaten Biraz Ullissi biraz Niemec'le buraya kadar. Damiano Cunego'dan şimdiye kadar herhangi bir destek alamadı. Bugün ve yarın Lampre'nin Küçük Prens'e bir ayar çekmesi ve Scarponi'ye destek olmaya zorlaması gerek. Diğer şartta Michele'den tarihe geçecek bir performans gerekiyor. Mikrofonlarımızı savuştururken "Abi yönetim konuşma yasağı koydu, kusura bakma!" dedi!

Bugün, mesai günü olmasına karşın kapitalizme başkaldırıp bu etabı seyredin. Yarın da, çalışanların analarının ak sütü gibi helal tatil gününüzü Mortirolo ve Stelvio'ya ayırın. Eğer bunlar da yetmezse Tanrı'nın bile dinlendiği Pazar günü, Milano'da bireysel saate karşı etapta tırnaklarımızı yiyeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder